Hur använder du digitala verktyg?

Jag använder dem tillsammans med mina elever för att utvärdera undervisningen på ett enkelt sätt.
Pernilla Kans
2 gillar detta
Jag har en klassblogg där eleverna nu har börjat lägga ut lite arbeten de har gjort, eller helt enkelt bara skriver lite om vad vi jobbar med just nu. Det bästa med bloggen är att eleverna får mottagare till det de skriver, vem som helst kan ju läsa! Det blir viktigt och på riktigt! Detta gör eleverna mer engagerade i sitt arbete. Vi lär oss också massor om upphovsrätt och hur man vet vad man får använda på nätet, tex när det gäller bilder och musik.
Maritha
1 gillar detta
Vi flippar våra geografilektioner, Vi gör det för att frigöra tid till mer laborativt arbete i klassrummet. länk: http://www.youtube.com/watch?v=YL3ndyIK64o
Erik
1 gillar detta
Jag använder digitala verktyg för att "flippa" min undervisning. Jag spelar in genomgångar som jag lägger ut till mina elever. Jag stämmer ibland av om de förstått de nya begreppen med ett google-formulär direkt kopplat till genomgången eller återkopplar med mentometerknappar i undervisningen. Ibland jobbar eleverna med större uppgifter som är direkt kopplade till några genomgångar där de rättar varandras uppgifter med hjälp av en matris jag gjort iordning i förväg bl.a.
Mikael Strömberg
1 gillar detta
Alla mina elever har iPad och i språk använder jag den till att spela in dialoger i t ex Puppet Pals. Jag kan också lätt lägga upp länkar till videor och ppt för dem att gå in och använda som komplement till ordböcker mm. Just nu ska vi använda Haiku Deck som alternativ till Power Point i redovisning, ska bli intressant!
Hanna Sourander
Varje dag.
Lena Byström
Jag brukar använda Facebook-grupper som ett samarbets-rum när jag har en kurs. Om en deltagare ställer en fråga i gruppen, hinner ofta en annan deltagare svara, så jag som ledare inte behöver svara på alla frågor från alla deltagare.
Tobias Berger
Jag har en app där jag sparar alla mina hundratals lösenord till olika sajter.
Tobias Berger